Zaświadczenie, potrzebne czy nie…

Chcąc sprzedać czy przekazać w darowiźnie spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego potrzebne jest zaświadczenie, które należy przedstawić w Kancelarii Notarialnej. Wystawiane jest ono na wniosek właściciela lokalu lub umocowanego przez niego pełnomocnika

W zaświadczeniu zawarte są informacje o posiadaniu prawa do lokalu, stanie konta, położeniu mieszkania czy numerze księgi wieczystej. Stan konta opłat mieszkaniowych podany jest na dany dzień, dlatego pamiętać należy, by po sprzedaży czy darowiźnie skontaktować się z Działem ewidencji czynszów w celu ustalenia dokładnej opłaty na dzień zbycia mieszkania. Przy sprzedaży lokalu możemy też wystąpić z wnioskiem o rozliczenie kosztów centralnego ogrzewania oraz wody przypadających na nasz lokal do czasu zamieszkiwania lub na dzień aktu notarialnego. Pamiętajmy, aby odpowiednio wcześniej przed terminem podpisania umowy notarialnej złożyć prośbę o wystawienie zaświadczenia, gdyż wiele danych należy sprawdzić w celu ich umieszczenia w zaświadczeniu. Zaświadczenie jest bezpłatne.

Poprzedni Kupuję mieszkanie, czego mogę dowiedzieć się z księgi wieczystej?

Skontaktuj się z nami!

ul. Ćwiklińskiej 22
92-508 Łódź

Spółdzielnia korzysta z oprogramowania ZSI Unisoft 

 


UNISOFT Sp. z o.o. 
Oddział w Łodzi
91-336 Łódź ul. Rumuńska 9 D

Regulaminy strony